Idag...

Idag har i helhet varit en ja jag vet inte hur jag ska säga tråkig dag,vi skulle ha åkt slalom men mina syskon ville inte så vi fick ställa in det jag har även försökt mig på att virka men som alltid blir allt bara en stor ful knut...Fast vi har även sätt en film och den var super!Alltså så här är det varje år engageras något som heter stockholm filmfestival.Då får vuxna från jag tror att det är 17 år betala en slant för att i en vecka se på massor av annorlunda filmer från olika världsdelar och länder.Och på senare tid har man även satt igång med något som kallas stockholm filmfestival junior,då har dom gjort en grupp på 9 personer (det var 150 sökande) dom här personerna är uppdelade i åldersgrupperna lågstdiegruppen,mellanstadiegruppen och högstadiegruppen.Och jag är med i mellanstadiegruppen vilket innerbär att jag får se alla filmerna som kommer visas, i förväg!Och då kanske ni undrar vad dom andra grupperna gör?Samma sak fast dom tittar på filmer för sin ålder...Det är ganska roligt att vara med i detta för varje lördag får jag åka till ett ställe som heter palatset där jag får titta på film(vi får förståss även lite smarrigt tilltugg som chips och bullar också läsk färståss!!!!!Och ibland är det jättebra filmer som idag och ibland tråkiga som igår ja man måste se alla filmer.Det var nog det jag hade för idag tjingeling! P.S vi ser alltså inte dm vuxnas filmer i för väg utan barnens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0